thisisemmy

Alla inlägg under januari 2011

Av Emmy - 28 januari 2011 17:21

Hej där!


Nu är det äntligen helg! Fy vad gött! :)


Innebandy turnering i mars någon gång! Nu tar vi dom tjejer!!! Jag och Elin tränade dribblingar hemma hos mej idag! ;) Förra året vann våran skola med 22-2 :D 


Blir att kolla på nåt tråkprogram sen.. Dom gör inga bra tvprogram nu för tiden! Bara massa korviga som typ let´s dance, idol, svenska hollywood fruar och massa sånt. Usch vad jag blir trött på sånt!


Nu ska jag draa


Ciaoo


//emmy



Av Emmy - 22 januari 2011 13:33

Jag har värkligen noll inspiration nu.. Jag vet inte vad jag ska blogga om..


Ska i alla fall till skolan på måndag ;) skönt att va frisk igen.. eller i alla fall ganska frisk ;P



Jag tänkte börja med något nytt i bloggen: Dagens outfit! och jag kommer sluta med "dagens låt"..


Ciao!


//emmy




Av Emmy - 20 januari 2011 23:58

Klockan e snart tolv o jag ska snart sova. Men jag ska inte till skolan imorn, så jag är uppe lite längre än vanligt. :) 


Dagens låt är "Broken-Hearted Girl" med Beyonsé.


God natt alla fina! 


///emmy <3

Av Emmy - 18 januari 2011 19:19

 

Länge sedan jag laddade upp nån bild på bloggen nu, men här är en bild på mej, innan jag åkte till mitt och Elin's party, som vi hade i slutet på Oktober. ;)



Har varit hemma från skolan idag också, och kommer nog vara det imorn med.. 


Har hittat en alldeles perfekt "julklapp" till min kompis Ida! Ja, egentligen kan man ju inte kalla det julklapp, så det får bli en "januariklapp" istället.;) Vill ni veta vad det är? Jag hoppas att ni vill för det kommer ni få veta nu! Det är en jättefin hästtavla! Eller, jag tycker i alla fall att den är jättefin, och eftersom att hon är en hästtokig människa, så passar ju de perfekt! 


//emmyy

Av Emmy - 17 januari 2011 15:51

Ååååh vad jag älskar katter!! Speciellt min katt Charlie. Han ligger här bredvid mej, och sover så sött.:)



Att jag aldrig kan hålla det  jag lovar! Igår lovade jag att jag inte skulle skriva så långa inlägg, men det kan jag ju såklart inte hålla! Dumma mej >.<


Jag har frågestund i bloggen nu, så fråga på bara ;) 




Eftersom att jag mår skit just nu, så tror jag inte att jag kommer till skolan imorn heller.. 



/////////emmyy

Av Emmy - 17 januari 2011 14:07

Jag vet att jag inte laddar upp så mycket bilder på bloggen, men det är för att jag inte har några bilder på den här datorn. På den datorn jag har bilder, så funkar inte internet, så ni får nöja er med det här så länge. 


Jag har börjat samla på cupcakeläppglans och handkräm, så om du har några kan du väl höra av dej? :)


Någon som har läst "Tonje och det hemliga brevet"? Om inte, så rekommenderar jag verkligen den boken för dej! Den passar både barn och vuxna.;)


Nä nu ska jag gå och äta en av mina nybakade chokladbollar :)  

Vi höres!


///////////////Emmy

Av Emmy - 17 januari 2011 11:16

Just nu sitter jag  i sängen och är förkyld. Jag kunde inte gå till skolan imorse.. Men det var skönt att få sovmorgon till 10.30 :) Hostar, nyser, har ont i halsen och snuvig. Perfekt! Men jag är glad ändå :) 


Dagens låt är "Hurtful" med Erik Hassle. Jag har ALDRIG hört en bättre låt! När jag hör den

kommer minnen fram i mitt huvud. Jag börjar tänka på släkten nere i blekinge. Jag har ingen aning om varför men så är det bara. 


Nu ska jag baka! Ha det bäst flodhäst!



//emmyy


Av Emmy - 16 januari 2011 19:55

Det får bli två inlägg idag, men har inget annat att göra..



Jag är förkyld, och det känns piss. Vet inte om jag kan gå till skolan imorn...


Visst är det mysigt när man ser en katt sitta och titta ut genom ett fönster? Katten passar så bra, just där liksom! Varför jag skriver om det, är för att min katt just nu sitter i fönstret framför mej :) 


Nu ska jag, helt utan anledning, skriva en bra-och-dålig-lista.


BRA:

min katt Charlie

vovven Lukas

vovven Tilda

min familj

mina vänner

jul

kladdkaka

musik

bokstäver

vår

skolan

Och massa annat, men listan kommer aldrig att ta slut om jag fortsätter.;)


DÅLIGT:

förkylningar

när syskonen är föööör långt bort

palt

linssoppa

söndagar

skolan

Kommer inte på nåt mer just nu, men det finns absolut mycket mer dåliga saker. Jag vet att jag skrev "skolan" på båda listorna, men det är för att skolan är både bra och dålig. Om skolan bara hade varit svenska och pingisraster, så hade den helt klart bara kommit på BRA-listan;)


ÅÅÅH vad jag saknar Jesusrock! För er som inte vet vad det är, så kan jag säga att det är en festival för både kristna och inte kristna. Det är i Kramfors någon gång i juli, men jag minns inte exakt datum. Många utländska band kommer dit och spelar. Kom gärna dit sommaren 2011;) 


Det blev ett långt inlägg, så jag förstår att många av er läsare inte orkar läsa det här inlägget! Imorgon blir det fler inlägg, men föhoppningsvis inte lika långa (;


Hare gött!

///////emmy 

Presentation


thisisemmy

Fråga mig

12 besvarade frågor

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards